test

Get This Wan Hazel Home Get This.

Tuesday, June 14, 2011

Pelacur Kelas Pertama ???????????

Assalam..Hari nie aku g bank..
Smntra tnggu bas aku dtg..
So..aku m'habiskn masa dgn baca paper METRO.
Aku snagt tekejut bace 1 keratan nie..
Walaupun tulisan kecil dan dlm animasi !! (aku mang cke bce yg animasi)
Kat sini aku na share pe yg tertulis dlm keratan tu ::

KUALA LUMPUR : KENYATAAN NAIB PRESIDEN KELAB ISTERI TAAT, DR ROHAYA MOHAMED YG MENGINGATKAN GOLONGAN ISTERI SUPAYA PATUH DAN MELAYAN SUAMI SEPERTI "PELACUR KELAS PERTAMA" . (sedang dikecam pelbagai pihak) 



PENDAPAT AKU ::

Pada pandagan aku la, kenyataan die tu mcm menjatuhkn maratabt wanita muslim..
Niat die baik na mnyatakan sbg wanita kita harus taat pd suami..
Rasulullah penah bersbda ::
'jika manusia bleh bersujud pd manusia,aku akn menyuruh isteri bersujud pd suaminya'
(lbey kurang cmni,aku x ingat sgt sbda nie :P )
Untuk menunujukkan betapa seorang isteri harus taat kpd suami.
Tp knape isteri tidak dibenarkn bersujud pd suami ???

"Allah SWT tidak menciptakan wanita dari kepala laki-laki untuk dijadikan atasannya. Tidak juga Allah SWT ciptakan wanita dari kaki laki-laki untuk dijadikan bawahannya. Tetapi Allah menciptakan wanita dari tulang rusuk laki-laki, dekat dengan lenganya untuk dilindunginya, dan dekat dengan hatinya untuk dicintainya."

Slain tu jgak korang sedia tahu..manusia nie d cipta berpsang-pasang sbg pelengkap kpd kekurang msing2
 Bukan wanita d jadikn sbg alat pemuas nafsu semata-mata =.='


"Allah tidak menciptakan wanita sebagai komplementer atau sebagai barang substitusi apalagi sekedar objek buat laki-laki. Tetapi Allah menciptakan wanita sebagai teman yang mendampingi hidup Adam tatkala kesepian di surga. Juga Allah ciptakan wanita sebagai pasangan hidup laki-laki yang akan menyempurnakan hidupnya sekaligus sebab lahirnya generasi, disamping tunduk dan beribadah kepada Allah tentunya."

p/s :: klu korang ad pendapat sndr bley utarakn utk dikongsi bersama :)
         ilmu bermanfaat sharusnya disebarkan :)


Thanks For Reading My Entry :)

11 comments:

Kumbang Jingga said...

setuju..perkataan pelacur tu terlalu keras..lebih baik guna perkataan patuh atau taat kepada kehendak suami...

Farhan AJ said...

betul... perkataan pelacur tu langsung tak sesuai dan menggambarkan kejahilan manusia yg mencadangkannya tu

Cikgu Fikri said...

perkataan pelacur tu mmg tak sesuai digunakan..
sebab isteri dan pelacur merupakan perkara yang sangat jauh bezanya..
haish..

izzati wanie said...

hah??? pelacur..ishk..melampau btul...la...ada ke ptut seorang isteri disamakn dgn pelacur.. pelacur kelas pertama?? erm..mcm mne la plak tu..prnh jmpe pelacur ke sampai tau mcm mne layan pelacur kelas pertama...BS rse mereka ptut gne perkataan yg lbih sesuai..jgn jtuh martabat wanita Islam..terutamanya bg mereka yg bergelar isteri

Bro ahmad said...

pelacur pun ada klass tersendiri
dunia ohh dunia

sponsor
jom join segmen
jemput ieeza

amranaiman said...

terlajak kata.. lelaki dan perempuan saling melengkapi :)

Mss Ieza said...

kj :: yap..patuh/ taat lbey sesuai

farhan :: btl tu..knyataan tu.mlah mbuka aib sendiri.

fiq :: ye..mne bley smekn istri dgn pelacur..mnyimpang jauh..

bs :: btl tu..jatuh mrtbat seorang wanita islam..

bro :: segment ??

amaran :: ye btl..saling mlengkapi :)

►AdamXis◄ said...

assalam...mmg kenyataan dia tuu menjatuhkan maruah wanita islam laa klo ayatnya camtuu...itulaa sebelum berkata kena hati2...klo dh telanjur kata tak leh undur2 dah...dah jadi mcm nie...harap dia insaf dan tak kata mcm tuu lagi...

Entri Terbaru : ►Sinetron : Para Pencari Tuhan Jilid 4

Mss Ieza said...

adam..hrap bgitu la..
nmpk sgt die mnunjukkkn kbodohn sndr :)

Meck said...

tak patut guna pelacur tu. mcm apa pulak taraf istri..

Mss Ieza said...

meck..btl tu :)
xsesuai :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chat Room



Shoutbox