test

Get This Wan Hazel Home Get This.

Saturday, March 17, 2012

"BCR Kontest 2# How I Met BCR".


Letakkan Header BCR di atas dan linkkan ke entri ni. (Kalau ada BCR dalam blog korang lagi bagus sebab pembaca korang akan faham apa yang korang tengah ceritakan).
Ceritakan sejarah korang, macamana korang boleh jumpa bcr. And ceritakan pengalaman paling best sepanjang korang bersama BCR. Kalau nak ceritakan pasal pengalaman korang bersama user lain pon boleh. Tak kisahlah dalam dunia maya atau realiti. Tapi maximum 2 user aje. Orait?

sila klik banner

Assalamualaikum..

Selain memberi sokongan kepada BCR, tujuan ieza menyertai contest ini juga untuk memperkenalkan BCR kepada semua pembaca. BCR atau blogger chatroom adalah satu website yang menjadi penghubung antara blogger-blogger. Kelebihannya ialah memudahkan lagi interaksi antara blogger, serta ianya banyak membantu para blogger yang baru menjinakkan diri dengan dunia blog. Selain pembaca semua boleh berkongsi ilmu dengan retis-retis yang turut memeriahkan diri di dalam BCR. Seperti yang akan pembaca lihat di bawah, system di dalam BCR terbahagi kepada tiga warna :

Merah :: Admin
Hijau :: Sponsor
Jingga :: Ahli Biasa

sila klik gambar untuk ke BCR chatroom

How I Met BCR ??

Pertama kali ieza menemui BCR adalah ketika ieza baru mengenali dunia blog iaitu melalui satu daripada blog rakan ieza sendiri. Pada homepage beliau ketika itu, terletaknya satu chatroom seperti gambar di atas. Pada ketika dan masa itu juga ieza mendaftarkan diri sebagai ahli di dalam BCR. Pada ketika itu ieza mengenali Jejaka Terhangat sebagai pengasas kepada BCR serta beberapa orang admin yang turut membantu melancarkan pengurusan dalam BCR seperti FariqScorpio, AdamXis, Sitisafiyyah, Elena.

contoh icon di BCR

Pengalaman paling best ialah ketika berchatting dengan warga BCR. Seronok !!  itu yang boleh di gambarkan tentang BCR. BCR juga menjadi tempat untuk ieza menghilangkan stress. Kadang-kadang sampi roommate tegur, sebab tengok ieza gelak sorang-sorang, ditambah dengan icon yang comel dan menarik hati. BCR juga ada membuat t-shirt untuk ahli-ahlinya.

t-shirt BCR yang cool


Melalui BCR ieza banyak belajar tentang blog, bangaimana nak menguruskan blog dan banyak lagi. Antara yang byak membantu ieza ialah Jejaka Terhangat sendiri yang tidak lokek ilmu serta beberapa orang retis seperti FarhanAJ, Beauty Lover, AdamXis, Lynn, Spanar Buruk,  dan semua warga BCR.  (kalau nak sebut sorang-sorang, kalah entry red ==’)

contoh icon di BCR

Buat masa ini, ieza hanya mengenali mereka melalu dunia maya kerana tidak berkesempatan lagi untuk menyertai gathering yang telah dianjurkan oleh rakan-rakan di BCR sendiri untuk merapatkan silaturahim antara ahli. Apa pon, mengenali BCR merupakan memori yang indah !

contoh icon di BCR

Paling penting ialah, BCR kini berwajah baru di bawah tapuk pemerintahan yang baru dan BCR kini di ambil alih oleh Cik Ladies beserta admin-admin terkini iaitu CeritaSekupang, Red, FeezaMacho dan SitiSafiyyah. Turut memeriahkan ialah sponsor-sponsor dan ahli-ahli BCR yang semakin ramai memeriahkan chat room ini setiap masa :DD

TAG ::


Thanks For Reading My Entry :)

11 comments:

Unknown said...

nama reyn teda T_T

tak kesah lah tuh...sayam ieza :syg semoga persahabatn terus berkekalan =D

Mss Ieza said...

rynn :)
tak ada tak bermaksud dilupai :syg
insyallah..smoga berkekalan persahabatan kita :)

dRopPuc!noo™ said...

TQ! Dropba di tag..! joget2.. joget3.. XD

Mss Ieza said...

dropu :)
trima kasih juga ye,sudi di tag..hehe :D

Jeszyuu said...

dropba!!! cukup lah joget tu!! grrrr

ieza.. smoge persahabatan kita kekal smpai bila2 ye.. syg ieza :)

Mss Ieza said...

yuu :syg
insyallah..aminn :)

The Everyting In My Life said...

salam yang...sihhhh...kemain g entry ye...baiklah, semoga berjaga :P

Shiqin Sunshine said...

hehhe...tula ieza...taleyhh join...sob sob...huhu takpe len kali klu ade plan ieza g kayhh ;)

naqiah said...

nice ieza!!! :D

Jejaka Terhangat said...

hehe..sebut satu2 bleh kalah entri red ek. mendalam mksdnya tu. =p

apapon, gudluck ye ieza. terharu bila tgk ramai org lama, masih jadi supporter BCR sampai skrg. =)

Mss Ieza said...

kak za @ hehe..tq2 :D

bl @ tau xpe..len kli mst join la :D

kak n @ tq :syg

jt @ huhu..haruslah :D


Shoutbox