test

Get This Wan Hazel Home Get This.

Sunday, April 10, 2011

Mengapa ??



Aku hadir dr kasih ibu dan ayah..

Mengapa ayah tngalkn ibu stelah mngetahui khadiran aku..??
Tidak mahukh ayah beri sdkit ksih syg ayah kpd aku..??
Tidak sudikah ayah mliht khadirn aku..??


Mengapa ibu buang aku..??
Ibu yg kandungkn aku slama 9 bln..
Tidak kasihkh ibu kpd aku..??

Hinakah aku lahir dr kasih syg ibu dan ayah..??
Mengapa kalian bgitu jijik akn driku..??
Kalianlah punca kehadirn aku..
Tidak berhakkah aku melihat dunia..??
Mengapa kalian begitu kejam..??
Aku hanya ingin sedkit kasih syg dr kalian b’dua..

Ibu wlupon ibu m’buang aku hari ini..
Aku akn ttp mnunggumu d pintu syurga..
Aku sntisa mndokn ibu dan ayah akn sedr satu hari nnti..
Nyawaku aku jdikn galang gnti untuk taubatmu ibu, ayah..

Ya Allah,, wlupown aku hina d dunia..
Aku ttp mulia d sisi mu Ya Allah..

Aku pinta smoga kau beri hidayah kpd IBU dan AYAH..
Mereka hambamu yg memerlukan bimbign Ya Allah..
Pimpin larh mereka,,
Beri mereka Hidayahmu Ya Allah..
Bukakn pintu Tubatmu buat mreka Ya Allah..

 
 
p/s~ (cdey tgk berita bayi d buang pg td  )


Thanks For Reading My Entry :)

10 comments:

cik aufa faqihah said...

betul tu ieeza,..
kadang2 fa pun ta faham..
hmm, tapi baby2 tu sume dah selamat kan...takpelah, kita doakan yg tbaik agar perkara haram nih tak bermaharajalela ok :D

insyaallah,..

izzati wanie said...

huhu...ieeza..memang sedih pun tp ayah n ibu pada bayi x faham apa itu erti kasih sayang sebenarnya..dan apa itu cinta..sbb tu baby comel tu dpt nasib camni...
lg satu, bnyk faktor yg mnyebabkan baby comel ini terpkse wujud...
huhu..nk bahas sal ni mmg bnyk...
tp yg pntg..kita tangani mslh ni..cedih sgt2..sob sob

nur aisya humaira said...

elakkan bercinta dan cintakan perkahwinan..insyaALLAH kte terhindar dri gejala ni..

didik hati dengan iman..:)

miss ct said...

Assalamualaikum ieeza...
bgs entry ni..nice one..ilmu agama yg paling penting utk dipelajari&diamalkan..wallahuallam

waniey said...

Kita doa kan je agar masyarakat macam ni boleh berubah...dah cuak kot dengar asyik2 pembuangan bayi,...

Mss Ieza said...

aufa @ amin..smoge xkn jd da :)

bs @ mang cdey..klu larh bby 2 bley ckp..hurmm

aisya @ insyallah :))

ct @ ye ct :)

wani @ amin..doa tok saudara2 kita :)

►AdamXis◄ said...

Assalam...sedihnya.simpang malaikat 44...jangan terus terjadi dan terjebak...keciannya baby2 tuu...ibu kucing pun sygkan anak die...even ayah die x berhati perot makan anak...sob3

saiful bakhtiar said...

salam.Manusia semakin tak beriman skrg ni.

Flow Cahaya Jannah said...

sedihnya~ itulah...bila buat satu perkara x fikir dosa pahala..bila dh buat bru menyesal x sudah...yg jd mangsa baby tu...

Mss Ieza said...

adam @ btl tu :'(

saiful @ bile nafsu b'maharajalela :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chat Room



Shoutbox