test

Get This Wan Hazel Home Get This.

Sunday, August 14, 2011

Takut Melakukan Salah ?

ASSALAMUALAIKUM

"Belajar Dari Kesilapan"

Kita manusia tidak sempurna dan tak akan lari dari melakukan kesilapan.
Daripada kesilapanlah kita belajar memperbaiki diri.
Malahan dengan kesilapan kita mampu merubah diri untuk menjadi yang lebih baik di masa hadapan
Tidak salah melakukan silap jika ianya baik buat diri kita bukan ??

its not my fault

Jadi mengapa perlu takut melakukan kesilapan ??
Mungkin kerana kita terlalu bergantung pada pandangan orang lain.
Takut menerima kritikan kurang baik daripada orang lain.
Kenapa itu terjadi ??

 i'm gonna be myself

Terlalu mengambil kira tentang pandangan orang lain terhadap diri kita hinggakan kita sendiri hilang keyakinan dengan keupayaan diri.
Tidak salah jika mngambil pusing pandangan orang tetapi jangan sampi ianya menjadi beban kepada diri sendiri

 chill up !!

Jadi tidak perlu takut untuk melakukan kesilpan
Kerana melakukan kesilapan juga merupankan satu pembelajaran dalam kehidupan
Kita manusia akan sentiasa melakukan kesilapan jika tidak berani untuk menghadapi ketakutan dalam diri sendiri  ^_^
 
p/s :: sometimes its better if make wrong choice :)

Thanks For Reading My Entry :)

20 comments:

Jasman said...

betul tu...jangan takut melakukan kesilapan...belajar dari kesilapan dan jgn mengulangi kesilapan yg sama 2 3 kali...hehe

SarahSuhaimi said...

experience is the best teacher.. (^_^)

miZz_nizZ said...

ksilapan jdikn pedoman..kslpan jdkn kekuatan utk tmpuh strusnya=)

KennyArmada said...

betul cakap jasman,, jgn takut buat kesilapan,, tp, kena belajar dr kesilapan,, takkan dah tau kita silap, tp still nk buat silap yg sme?,, kann,, SMI

ashikinharon said...

Kadang kala kesilapan mebuatkan kita menjadi lebih matang.

syErAh said...

tak takut untuk mengaku kesalahan =.='

manusia tak perfect...teliti camne pun nanti akan wat salah gak kan?

just be urself dear =)

Mss Ieza said...

@Jasman
jangn smpi ulang kesilapan yg sme..baru lah blh maju :D

Mss Ieza said...

@SarahSuhaimi
thts ryte :D

Mss Ieza said...

@miZz_nizZ
krn kita bljar dr ksilapn :D

Mss Ieza said...

@miZz_nizZ
krn kita bljar dr ksilapn :D

Mss Ieza said...

@KennyArmada
kan3x :D

Mss Ieza said...

@ashikinharon
btl tu :D

Bro ahmad said...

jadi pakar motivasi ni ieeza hmm

Mss Ieza said...

@Bro ahmad
haha..pkar motivasi plak :D

FYA PELANG! said...

kesalahan, akan mengajar kebenaran. pegang tu :)

Mss Ieza said...

@FYA PELANG!
maceh fya :D

cik fieza said...

learn from de past..
jgn ulg lg kslpn lalu. ceewah.. ^^

miss ct said...

Assalamualaikum...
betul tu.. wat silap lah bgs..bila wat silap sekali, akan dtg kita xkan ulang kesilapan tu lagi..nice entry ieza..keep up your good entry.. =)

Norashiqin Kamaruzaman said...

urmmm, betol tu...tapi kalau boleh jangan la sengaja plak buat salah...dah tau benda tu salah kan...hihih contohnya macam ni haaa....

Beragaklah sikit...=="

amranaiman said...

takut silap.. takut kena marah..huhu.. maka apa yg pnting bljr dari kesilapan.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chat Room



Shoutbox