test

Get This Wan Hazel Home Get This.

Sunday, July 3, 2011

Kisah Si Miskin Yang Sombong 'PART 1"

Assalam..

Kisah bermula di dalam sebuah kampung.
Ada 2 orang yang berjiran.
Si miskin yang sombong dan si kaya yang baik hati.
Si miskin yang sangat daif hidupnya,hingga makan mengharap dari si kaya yang baik hati.
Malahan si miskin yang jahil lagi hina suka berjudi, minum arak dan tidak menunaikan tanggungjawab sebagai hamba.
Manakala si kaya pula seorang yang warak lagi beriman serta suka bersedekah.
Pada setiap hari si kaya akan memberi makanan kepada si miskin kerana rasa kasihannya. 
Si miskin pula bukan saja tidak berterima kasih,malahan bekas makanan di lemparkan di hadapan si kaya.

KISAH AKAN BERSAMBUNG.............................................................................................

Persoalan aku ?? ::
Jika anda menjadi si kaya, bagaimana perasaan anda ??


Thanks For Reading My Entry :)

16 comments:

diana said...

patut la miskin..belagak sangt..
dipendek kan rezekinya..

Norashiqin Kamaruzaman said...

hahhaah stuju ngn kak diana....org miskin tu ade sbb nape dia miskin...klu kaye esti lupe diri punye ....ish3

Bro ahmad said...

lah ada sambungan ye ieeza...mcm drama pulak kih2

Siti Suriani said...

belagak punyer org miskin, xreti bersyukur tul.. hoho

Mss Ieza said...

@diana
btl tu :)

Mss Ieza said...

@Norashiqin Kamaruzaman
btl..jd lupa dri ^^

Mss Ieza said...

@Bro ahmad
haha..natikn la smbugn XD

Mss Ieza said...

@Siti Suriani
hehe..tw xpe XD

kyo_9 said...

sila tanya di formspring ye.. ;p

hmm..
sabo jer la kot..

LemonSusu Skyjuice said...

assalamualaikum..kalau aku jadi si kaya...aku anto simiskin tu p sekolah...org nak tolong berlagak plak..lempang kang!~hahahaha *emo*

Red said...

laaa... awat bersambung TT.TT

Mss Ieza said...

@kyo_9
pe tu formspring ?? haha

Mss Ieza said...

@LemonSusu Skyjuice
kn2.. :mujuk

Mss Ieza said...

@Red
klu bsambung nti ad idea na buat n3 pe XD

puteraduyong said...

untung jadi si kaya... rugi jadi si miskin...

Kyra said...

nape lah perangai si miskin nih macam tuh. huhh. sedih. :( kecewa dengan perangai si miskin. but bangga dengan perangai si kaya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Chat Room



Shoutbox